V Ogólnopolski Turystyczny Integracyjny Rajd Samochodowy - "Wiosna 2011".

27-28.05.2011 Bydgoszcz - Chełmno


 REGULAMIN

 

V OGÓLNOPOLSKIEGO TURYSTYCZNEGO INTEGRACYJNEGO

 

RAJDU SAMOCHODOWEGO – „WIOSNA 2011”

 

BYDGOSZCZ – CHEŁMNO   27-29.V.2011

 

1.   ORGANIZATOR

 

       Organizatorem imprezy jest:

       Stowarzyszenie Sportu i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „TRIUMF  START BYDGOSZCZ”  z siedzibą

        w Bydgoszczy ul. Piwnika Ponurego 10, tel/fax (052) 518-57-78, kom 668-049-997,

       696-949-500, przy współpracy Automobilklubu Bydgoskiego oraz Urzędu Miasta Bydgoszczy. 

 

      Patronat Honorowy

           Prezydent Miasta Bydgoszcz                                       -  Pan Rafał Bruski

           Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego          -  Pan Piotr Całbecki

           Wojewoda Kujawsko-Pomorski                                   -  Pani Ewa mes

 

      Osoby funkcyjne:

 

        Jacek KOCISZEWSKI                      - Dyrektor Rajdu

          Andrzej OFCZYŃSKI                                      - Organizator

 

       PATRONAT MEDIALNY:

 

                     TVP BYDGOSZCZ          RADIO ESKA              EXPRESS BYDGOSKI

 

      2.TERMIN IMPREZY

 

       Impreza odbędzie się w dniach 27-29.V.2011 r. Biuro rajdu do dnia 28.V. 2011 mieścić się będzie w siedzibie      

       Stowarzyszenia Sportu i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „TRIUMF-START BYDGOSZCZ” 85-796 Bydgoszcz,      

       ul. Piwnika Ponurego 10. W dniu otwarcia  imprezy 28.V. 2011 r. Biuro otwarte będzie w godz. 800 – 1000

       w miejscu startu w Bydgoszczy na Starym Rynku.

      Start I załogi do Rajdu odbędzie się ze Starego Rynku w Bydgoszczy 28.V.2011 r. o godz. 1100.

 

3. CEL IMPREZY

 

      Celem imprezy jest integracja środowiska osób niepełnosprawnych, popularyzacja turystyki motorowej,     

      pogłębienie wiedzy krajoznawczej, poznanie historii regionu, doskonalenie umiejętności prowadzenia pojazdów,

      krzewienie kultury motoryzacyjnej i bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

 

4. UCZESTNICTWO

 

      Uczestnikiem imprezy jest załoga składająca się z kierowcy i pilota. Jeden z członków załogi musi posiadać      

      orzeczenie o niepełnosprawności, które zostanie sprawdzone podczas kontroli administracyjnej przed startem do   

      Rajdu – dla kierowcy takiej załogi zostanie uznana ulga klasyfikacyjna na próbach samochodowych. Dopuszcza się  

      udział załóg w których żaden z zawodników nie posiada orzeczenia o niepełnosprawności. Kierowca musi posiadać

      prawo jazdy co najmniej kat. B. Pojazd, którym poruszać się będzie załoga musi posiadać ważne badanie

      techniczne oraz aktualną polisę OC wraz z potwierdzeniem opłacenia składki. Zaleca się posiadanie ubezpieczenia

      od NNW.  Każdy z członków załogi musi być trzeźwy. Niespełnienie któregokolwiek z powyższych warunków  

      spowoduje niedopuszczenie do startu (udziału) w imprezie.

 

5. ZGŁOSZENIA

 

      Termin zgłoszeń upływa 20.V.2011 roku. Zgłoszenie należy dostarczyć do Biura Organizatora na załączonym   

      druku. ILOŚĆ ZAŁÓG OGRANICZONA do 35 załóg. O przyjęciu zgłoszeń decyduje ich kolejność wpływu.  

      Organizator potwierdzi pisemnie przyjęcie zgłoszenia, co równoważne jest z dopuszczeniem do startu

      w zawodach.

 

6. WPISOWE

 

·         Organizator  pobiera opłaty wpisowego za udział w imprezie załogi: kierowcy i pilota – 50,00 zł

PRZELEW NA KONTO :   Bank   Zachodni   WBK  S.A. IV/O  Bydgoszcz

Nr konta :     57  1090  1072  0000  0001 1392  4527

 

·         Organizator zapewnia uczestnikom:

 

1. Możliwość udziału w niecodziennej wycieczce samochodowej połączonej z rywalizacją

2. Poznanie walorów turystycznych regionu kujawsko-pomorskiego

3. Możliwość poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach

4. Wszystkie niezbędne materiały rajdowe (itinerer, karta drogowa, itp)

5. Biesiadę przy wspólnym, suto zastawionym stole :-)

6. Sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu znajomości przepisów prawa o ruchu drogowym

7. Możliwość zdobycia nagród rzeczowych

8. Możliwość zdobycia pucharów

9. Dyplom potwierdzający uczestnictwo w imprezie

A PRZEDE WSZYSTKIM NIESAMOWITĄ ATMOSFERĘ, KTÓRA JEST BEZCENNA!!!

 

·         Za pisemną zgodą organizatorów oraz za dodatkową opłatą udział w rajdzie może wziąść dodatkową

            osobę, za którą odpowiedzialność ponosi wyłącznie załoga ( 50,00 zł od osoby).

 

ZAKWATEROWANIEWE WE WŁASNYM ZAKRESIE.

 

7. PUNKTACJA

 

     Uczestnicy klasyfikowani są punktami ujemnymi (zwycięża załoga która uzyska jak najmniejszą ilość

     punktów karnych). Punktacja przedstawia się następująco:

 

     1. Za każdą zakończoną minutę wcześniejszego lub późniejszego wjazdu na PKC lub Metę:

                           - do 20 minut     - po 1 pkt

                           - 21 – 40 minut             - po 2 pkt

                           - 41 – 60 minut             - po 3 pkt

     Dopuszczalne spóźnienie na odcinku wynosi 30 minut. Łączny limit spóźnień wynosi 60 minut.

     Po przekroczeniu w/w spóźnień załoga zostaje zdyskwalifikowana.

 

     2. Za brak lub niewłaściwą odpowiedź na pytania z turystyki krajoznawczej   

                                                                                                                     - 10 pkt za pytanie

 

     3. Za błędną odpowiedź na pytania z przepisów ruchu drogowego lub pomocy medycznej                                                                                                                                                        -  5 pkt za pytanie

 

     4.  Za brak wizy na PKC lub nie zgłoszenie się na start odcinka                          -    20 pkt

 

     5. Za brak (ominięcie) PKP lub uzyskanie wizy na niewłaściwym PKP                 - po 20 pkt

 

     6. Za próbę sprawności jazdy (Sz)

           - za każde 0,1 sekundy trwania próby                                                       -    0,1 pkt

           - za wywrócenie lub przemieszczenie słupka                                              -      3 pkt

           - za błędne przejechanie próby, falstart lub nie wystartowanie do próby    - TARYFA

          - dla załogi (kierowca z orzeczeniem o niepełnosprawności na próbach sprawnościowych - minus 5 pkt

 

    7. Za stwierdzone przez organizatorów przekroczenie prędkości:

          - na stacjonarnym punkcie pomiaru prędkości zgodnie z odczytami z tablicy świetlnej za każdy

                                                                                                                     -    1 km/h – 1 pkt

         - na nagraniu z fotoradaru zainstalowanego w nieoznakowanym pojeździe organizatorów za każde rozpoczęte     

           przekroczenie o 20 km stwierdzone na trasie rajdu                                     5 pkt

 

8. OGŁOSZENIE WYNIKÓW, PROTESTY

 

      Po 30 minutach od ogłoszenia wyników prowizorycznych wyniki stają się oficjalne. Protesty należy składać na  

      piśmie z jednoczesnym dołączeniem kaucji w wysokości 100 zł. Termin składania protestów upływa po 30

      minutach od ogłoszenia wyników prowizorycznych. Po tym terminie protesty nie będą przyjmowane.

 

 

9. UWAGI KOŃCOWE

 

·         Uczestnik imprezy powinien być ubezpieczony i bierze udział w imprezie na swoją odpowiedzialność.

·         Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez uczestników w stosunku

do nich samych jak i osób trzecich.

·         Interpretacja regulaminu należy do Przewodniczącego Jury.

·         Ewentualne zmiany, uzupełnienia niniejszego regulaminu podane zostaną w formie komunikatu oraz na

odprawie z zawodnikami przed startem do rajdu.

·         Uczestnicy samym faktem podpisania zgłoszenia zobowiązują się do ścisłego przestrzegania zaleceń

niniejszego regulaminu oraz do podporządkowania się poleceniom Organizatora pod groźbą

wykluczenia z rajdu.

·         Uczestnicy poruszając się po drogach publicznych zobowiązani są do przestrzegania przepisów Prawa

o ruchu drogowym. Stwierdzone przez Policję lub Organizatora łamania przepisów ruchu

drogowego spowoduje   dyskwalifikację załogi z imprezy.

·         Podczas jazdy na próbach załoga ma obowiązek poruszania się z włączonymi światłami mijania,

zamkniętymi  szybami oraz z zapiętymi pasami bezpieczeństwa.

·         Dopuszcza się wcześniejszy wjazd na METĘ rajdu.

·         Uczestnicy zobowiązani są do umieszczenia na pojazdach numerów startowych oraz reklam

dostarczonych przez Organizatora. Załoga, która odmówi umieszczenia reklam oraz numerów

startowych nie zostanie dopuszczona do startu w imprezie.

·         Przed startem do imprezy kierowcy, zostaną sprawdzeni alkotestem przez Policję oraz Kujawsko-Pomorską   

Inspekcję Transportu Drogowego w Bydgoszczy na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu.

·         Za jakiekolwiek szkody i uszkodzenia na trasie rajdu i w miejscu zakwaterowania odpowiada załoga.

 

 

         DALSZE SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE SPRAW PORZĄDKOWYCH ORAZ TRASY RAJDU PODANE

         ZOSTANĄ NA ODPRAWIE Z ZAWODNIKAMI, KTÓRA ODBĘDZIE SIĘ W DNIU 28.V.2010

               O GODZ. 1000 W MIEJSCU STARTU TJ. W BYDGOSZCZY NA STARYM RYNKU.

 

 

 

 

 P R O G R A M

 

   sobota (28.V.2011r.):

 

          0900       - 1000            - otwarcie biura zawodów – Miejski Ośrodek Kultury „WĘGLISZEK” Stary Rynek, przyjmowanie uczestników oraz kontrola dokumentów: prawa jazdy, ważnych badań technicznych w dowodach rejestracyjnych, polis OC/NW, wyposażenia pojazdu w: apteczkę, trójkąt, gaśnicę, sprawne światła mijania, pasy bezpieczeństwa, sprawdzenie stanu trzeźwości alkotestem.

      ok. 0930    - 1015            -      POKAZ   ZABYTKOWYCH AUT AMERYKAŃSKICH I  INSPEKCJI TRANSPORTU DROGOWEGO I POLICJI.

           1020                      -   odprawa zawodników,

           1100                      -   start pierwszej załogi,

           1530                      -   przyjazd na metę pierwszej załogi

            1630     -             -  pokaz Policji – bezpieczeństwo ruchu drogowego, urządzeń wzywających pomoc podczas wypadku drogowego, pierwsza pomoc   

           1730                   - ogłoszenie oficjalnych wyników oraz wręczenie nagród zwycięzcom rajdu, wspólny                                                       posiłek

 

                                       

                                                              Życzymy miłej zabawy.      

      

                                                                                                                ORGANIZATOR